CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 10, 2010

AKU TANPA INTRO??

Aku menulis tanpa intro. Dan bila aku tetap tegar menulis tanpa intro, aku tak pasti, sama ada apa yang akan aku tulis ini menggambarkan perasaan sebenar aku pada saat ini ataupun apa yang aku nak hati aku rasa. Sungguh, antara hati dan akal aku saat ini. Yang mana lebih menguasai? Aku akan tahu jawapannya sebentar lagi. Sekarang ini, aku tengah pkai headphone, dgr lagu yang aku xpaham sekuat-kuatnya. Aku nak tahu jugak! Mari kita tengok siapa yang kena!!yeeaahaaaaa!!!!!

Ok. dua minit, dan aku masih tak dapat tulis apa-apa. Mungkin aku perlu tukar lagu? Okeh. Lagu tagalong! Ok, lets start it again.

............???

Haha..aku masih tak dapat tulis apa-apa.. Wut happen?? Adakah akal aku yang buntu atau hati aku yang celaru?? Hmm..aku sendri tak tahu.. Okes, kita tukar lagu sentimental k.. Hmm..lebih tenang.. Mungkinkah? Mungkin ya.. Mungkin tidak..

Ok, kita pergi kepada hati. kita tanya hati apa yang tgh dia rasa. HATI kata, memang dalam hidup ni kadang-kadang kita rasa kitalah yang paling malang, kitalah yang paling sedih, kitalah yang paling kuat diuji.

Kemudian AKAL pulak mencelah, perasaan kau je tuh!haha..skali dia amek ayat roy gila-gila remaja da..haha..tapi aku pun stuju dengan kata akal, memang perasaan kita je tu. Perasaan kita yang slalu akan kata kitalah yang paling malang bila bencana menimpa, atau kitalah yang paling hepi bila bahagia tiba. Aku tak kisah sangat klau nk fikir camtu ntuk bab2 yang positif, asal kita kawal jgnla smpai nmpk over sgt. Tapi klau yg part2 negatif sket, asenye tak patut kot. Sebab apa2 pun, kita kna sedar yang setiap ketentuan yg terjadi memang sudah Allah tentukan. Qada’ dan qadar kita.

Hah, ini semua akal yg cakap!haha..

So, setelah menghabiskan lima buah lagu, dalam masa yang singkat, aku dapat katakan yang aku ni memang seorang yang sntiasa berfikir dulu sblm menulis ayat2 di sini. Sebab apa? Entah..sebab aku rasa yang benda2 ni semua bukan bleh aku cakap suka2 hati je. Aku masih tak rasa yang aku dapat bebas di sini. Tapi apa2pun, aku tahu yang hati aku lebih tepat dengan perasaan aku. Mungkin ya la kot aku tengah rasa yang aku tengah diuji sekarang..Dan akal aku pulak, akan cuba mengimbangi suasana. Kalau hati tengah sedih, akal akan kata, ‘be happy!’. Kalau hati tengah suka, akal akan kata, ‘rileks..jgn hepi sgt beb’. Tuntasnya, akal akan sentiasa menyuruh aku mengimbangi suasana dan berpada-pada dalam setiap ketika.

Tapi, aku tetap tidak akan tinggalkan salah satu dari mereka. Sama ada hati atau akal, aku akan sama-sama consider. Aku pilih akal, dan masih percaya hati.

Dan, lebih dari itu, aku masih tak tahu. Sesuatu yang bermaknakah atau sesuatu yang merapukah semua yang di atas ini? Apa yang ingin aku sampaikan? Apa yang ingin aku buktikan? Mungkin jawapan yang munasabah tak akan aku jumpa. Tapi cukupla klau dapat yg munasarawak pun, dekat2 je. Dan jawapannya, aku rasa yang aku tengah takde keje skrg!!haha.. Mungkinkah?? Mungkin ya.. Mungkin tidak.. Mungkin aku benar-benar maksudkan sesuatu antara semua yang di atas. Atau mungkin aku memang merapu tentang semua yang di atas. Masih nak tanya? Tak usah la..kadang-kadang kita patut biarkan soalan dijawab dengan soalan.. dan kadang-kadang soalan tu lebih baik hanya tinggal soalan..

tinggallah soalan..tinggallah jawapan..
haha..gaya tajuk lagu tinggallah sayang tinggallah pujaan je..huahuahuha..

MAAF..AKU MASIH TAK PASTI.=D

> wallahualam..semoga menjadi pengajaran buatku..insyaallah.. <

0 comments: