CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 10, 2009

KOSONG? =D

Aku termenung. Merenung kertas kosong. Bersama pena di tangan. Ada yang mengeluh. Dan aku, hanya memandang, tersenyum dan bertanya, apa yang dapat membahagiakan anda? Satu senyuman? Aku mengangguk. Benar. A smile is nearly always inspired by another smile. Sungguh.

Smile.
And the whole world will smile with you.
Smile.
And the world things will shine for you.
Smile.
And the whole people will sing for you.

Smile, dear.
And you'll hear the lovely sounds of your heartbeats.
Smile, love.
And don’t worry, everything’s gonna be okay.

Smile with your whole heart.
Smile as you’ll fly high.
Smile with your full sight.
Let the glow shines in your eyes.
Cause somehow, eyes never lie…
So, let them show your true heart. =)

Aku tersenyum. Dan kembali merenung kertas kosong. Mencari, apa kertas ini turut tersenyum? Aku melihat, kertas ini tersenyum. Realiti, atau fantasi? Sekali lagi, aku tersenyum. Mungkin itu jawapan aku.

Kadang-kadang, aku hanya perlu merasakannya.
Tanpa kehadirannya.
Cukup bagi aku.

Dan di situ, aku melihat masih kosong.
Tapi di hati, aku merasakan sesuatu.
Cukuplah.

Pena kembali aku letakkan.
Tanpa tinta yang sudi tumpah.
Dan kertas, yang menjadi basah.

KOSONG? TIDAK... SENYUM. LIHAT. RASA.
o)? x)... =). =I. =P.

> wallahualam..semoga menjadi pengajaran buatku..insyaallah.. <

2 comments:

nuraru said...

love ur words..
mmg indah andai snyum
itu dibls..
namun andai hny
btepuk sblh tgn
kam dikata sumbing
:X my experience

JUZ A.M.I said...

haha..
btul tu kin..
tp awk xpe kin..
mmg tersenyum sokmo..
awk senyum smpai sepet mata kin..=)
xkesah la klau org xbls kin..
anggap ajela org tu sedang menghadapi masalah dunia ye..
~bsusicub4~