CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, March 29, 2009

KASIH IBU...

29/01/08...(21.15 pm)

Kasih ibu…
siapa perlu?
siapa mahu?
Kasih ibu...
semua perlu,
semua pun mahu..

Kemana hilangnya kasih ibu
yang dulu mesra memangku daku,
mengucup lembut pipiku,
dan membelai halus rambutku?
aku rindu pada kemesraan kasih ibu…

Betahkah ibu melihat aku
di jalan kesesatan?
tegarkah ibu membiarkan aku
kelemasan di pintu kehinaan?

Hulurkan kembali tanganmu ibu,
biar sempat aku gapai…
Pimpin kembali aku ibu,
moga aku abadi di jalan kebenaran,
berteman nur kasih
dan sayangmu ibu…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sajak ini terlahir begitu saja..
sampai di sini aku hilang kata-kata
maka baiknya aku pendam saja
mungkin ibu akan mengerti,
mungkin juga akan terus begini
ambilllah..
terimalah..

sungguh..
sampai disini xmampu aku berkata-kata
maka baiknya aku diam saja
kerana hanya aku yang tahu
kerana hanya aku yang faham..

aku berhenti di sini...
dengan rasa dalam hati..
yang aku sendiri tak pasti.

...

>wallahualam..semoga menjadi pengajaran buatku..insyaallah<

0 comments: