CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, February 19, 2009

KAWAN,TEMAN,SAHABAT

08/09/08...(17.59)

Kawan..teman..sahabat…

Aku bangga punya kalian dalam hidupku..

Sungguh..aku bangga..

Aku bahagia melihat kalian berjaya di mataku..

Melihat kalian semakin jauh meninggalkanku..

setapak demi setapak..


Aku sedih..namun aku gembira..

Takdir aku disini..

tidak menemukan kita di jalan yang sama..

Namun aku tahu kalian ada..

Kalian yang sentiasa ada dihatiku..


Biarkan aku sendiri untuk waktu ini..

Mencari kembali di mana letaknya diriku di mata kalian??

Sungguh..aku tidak pasti..

malah jauh sekali aku tidak tahu..


Aku dan diriku kembali lagi..

Kerana tidak akan sekali-kali aku menanam mati diriku sendiri..

Mungkin juga takdir aku begini..

dan moganya ini yang terbaik untukku..

Kerana sesungguhnya DIA maha mengetahui..

segala yang di langit dan dibumi…


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

hm..kawan,teman,sahabat..
jgn tanya aku apa beza antara mereka..kerana aku sendiri tak pasti..
mungkin kawan bermaksud sekadar panggilan di bibir shj yang menyatakan bahawa kita kenal seseorng itu..
"Isma? Oh, sy kenal. Dia kawan sy dulu".
Teman? hm.. mungkin menyatakan bahawa kita ada kaitan yang lebih dekat dgn mereka sehari2.. teman sebilik..konteks yg sama sprti kawan,tp kita mengenali org itu scr lbh dkt..
dan sahabat... pada aku sorg yg mampu memahami kita dlm setiap keadaan.. saling mengenali dan memahami.. saling memberi dan menerima..

xkisah lah ap2pon takrifannya, tapi yang pastinya kawan, teman, dan sahabat... semuanya pernah hadir dalam hidup aku..yang mencorakkan setiap perjalanan hidup aku sehingga ke hari ini.
pernah terlintas di hati aku, apa pernah aku punya kawan, teman, sahabat yg rapat? entah..tak dapat aku jawab soalan aku sendiri..
meski ingin skali aku yakinkn hati untuk berkata 'ya' kpd soalan ini,aku xmampu..
aku tak mampu ntuk menipu diri sendiri..
hati aku lebih senang ntuk menjawab 'tidak'..
kerana hati aku sgt takut ntuk pernah punya mereka yg rapat..

maka senangnya aku begini..meski dari zahir...
dan ntuk kawan, teman, dan sahabat yang pernah hadir dlm hidup aku, terima kasih ntuk setiap kenangan yg tercipta..setiap yg manis malah yg pahit.. yg menjadikan aku seadanya aku di hari ini. sungguh.. aku bangga punya kalian. moga kejayaan menanti kalian di hari muka..
dan moga kita dipanjangkan umur untuk terus berhubungan.

setiap yg tersurat pasti ada yang tersirat..
terimalah diri.. dengan hati yg redha, minda yg terbuka,
dada yg lapang dan jiwa yg tenang...

> walluahalam..semoga menjadi pengajaran buatku..insyaallah.. <

1 comments:

Anonymous said...

kerana hati aku sgt takut ntuk pernah punya mereka yg rapat..

> takut?? sampai kapan seh?? huhuhu~